بسیاری از خوانندگان ما از ما خواسته اند نکاتی را در مورد چگونگی بهینه سازی پست های وبلاگ برای سئو به اشتراک بگذاریم ، بنابراین آنها می توانند رتبه بندی جستجو بهتری داشته باشند.

بهترین زمان برای بهینه سازی محتوای وبلاگ خود برای سئو زمانی است که در حال ایجاد آن هستید ، اما همیشه می توانید برگردید و مقالات قدیمی خود را نیز بهبود ببخشید.

سئو وبلاگ مهم است زیرا به شما کمک می کند تا به طور مداوم بازدید بیشتری از وب سایت خود داشته باشید. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی پست های وبلاگ خود برای سئو انجام دهید.

در این مقاله ، ما بهترین نکات SEO وبلاگ خود را برای کمک به شما در بهینه سازی پست های وبلاگ خود برای SEO مانند یک حرفه ای به اشتراک خواهیم گذاشت اینها نکاتی است که ما در وبلاگهای خود استفاده می کنیم ، که میلیون ها بازدید کننده از موتورهای جستجو را به خود جلب می کند.

optimizeblogpostsforseo checklist - 11 نکته برای بهینه سازی مقالات خود برای موتور های جستجو مانند یک حرفه ای (چک لیست)

 

۱. مطالب خود را با تحقیق مناسب کلمات کلیدی برنامه ریزی کنید

بسیاری از مبتدیان فقط از بهترین حدس خود برای نوشتن در مورد موضوعاتی که احساس می کنند کاربرانشان به آن علاقه مند هستند استفاده می کنند.

نیازی نیست که به حدس های کورکورانه اعتماد کنید ، به ویژه هنگامی که می توانید برای پیدا کردن دقیقاً آنچه کاربران شما به دنبال آن هستند ، تحقیق در مورد کلمات کلیدی را انجام دهید.

تحقیق کلمات کلیدی روشی است که توسط سازندگان محتوا و کارشناسان سئو استفاده می شود. این به شما کمک می کند تا براساس اطلاعات موتور جستجو ، موضوعات مورد علاقه کاربران خود را کشف کنید.

keywordresearch - 11 نکته برای بهینه سازی مقالات خود برای موتور های جستجو مانند یک حرفه ای (چک لیست)

 

سپس می توانید از این کلمات کلیدی برای برنامه ریزی استراتژی محتوای خود استفاده کنید. با این کار می توانید در مورد موضوعاتی که مردم واقعاً به دنبال آن هستند ، بنویسید و این یک روش عالی برای یافتن ایده های جدید برای ارسال وبلاگ است .

ما توصیه می کنیم از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند SEMRush استفاده کنید . آنها داده های کلمه کلیدی عمیق ، تجزیه و تحلیل رقابت ، ردیابی موقعیت کلمات کلیدی و بسیاری از ویژگی های مفید دیگر را ارائه می دهند.

اگر از SEMRush استفاده می کنید ، می خواهید ابزار دستیار نوشتن SEO آنها را بررسی کنید . به شما کمک می کند LSI و کلمات کلیدی مرتبط ، خوانایی ، لحن زبان و میانگین طول مقاله را کشف کنید.

برای دستورالعمل های دقیق ، به مقاله ما در مورد چگونگی تحقیق درباره کلمات کلیدی برای پست های وبلاگ خود مراجعه کنید .

۲. کلمات کلیدی معنایی را برای کلمه کلیدی Focus خود پیدا کنید

پس از آنکه تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود را انجام دادید و ایده های کلمات کلیدی را کشف کردید ، وقت آن است که یکی را انتخاب کنید که دارای بیشترین حجم جستجو و رقابت کم باشد.

این کلمه کلیدی تمرکز شما خواهد بود. این عبارت جستجو است که به احتمال زیاد کاربران شما بدنبال آن می گردند.

اگر از افزونه All in One SEO استفاده می کنید ، پس می توانید کلمه کلیدی focus را در تنظیمات سئو مقاله خود تنظیم کنید. به شما این امکان را می دهد که ببینید چقدر به طور موثر در مقاله خود استفاده کرده اید

settingfocuskeyword - 11 نکته برای بهینه سازی مقالات خود برای موتور های جستجو مانند یک حرفه ای (چک لیست)

 

در مرحله بعدی ، باید از کلمات کلیدی Latent Semantic Indexing (LSI) استفاده کنید. این جستجوها مربوط به کلمه کلیدی تمرکز شما هستند.

ساده ترین راه برای یافتن آنها این است که به راحتی کلمه کلیدی تمرکز خود را در جستجوی Google وارد کرده و به پایین نتایج بروید. در آنجا می توانید آنها را به عنوان “جستجوهای مرتبط” ذکر کنید.

relatedkeywords - 11 نکته برای بهینه سازی مقالات خود برای موتور های جستجو مانند یک حرفه ای (چک لیست)

 

شما باید به اندازه بسیاری از این کلمات کلیدی را در محتوای خود بگنجانید ، بنابراین می توانید کامل ترین مطالب را برای کاربران داشته باشید.

بسیار مهم است که سعی نکنید آنها را در مطالب خود جای دهید. به نظر کاربران شما عجیب می رسد و موتورهای جستجو در تشخیص پر کردن کلمات کلیدی بسیار خوب عمل می کنند.

۳. یک عنوان موثر در بلاگ بنویسید

عنوان پست وبلاگ شما برای رتبه بندی جستجو بسیار مهم است.

عنوان خوب پست وبلاگ ، مقاله شما را با درخواست جستجو مرتبط تر می کند. مهمتر از همه ، این انگیزه را برای کاربران ایجاد می کند تا وقتی مقاله شما را در نتایج جستجو مشاهده می کنند ، بر روی آن کلیک کنند.

می توانید عنوان پست وبلاگ خود را با استفاده از کلمه کلیدی تمرکز خود در عنوان ، دوستانه تر کنید.

blogposttitle - 11 نکته برای بهینه سازی مقالات خود برای موتور های جستجو مانند یک حرفه ای (چک لیست)

 

جدا از افزودن کلمه کلیدی تمرکز ، ما همچنین توصیه می کنیم عنوان خود را جذاب و دارای ارزش کلیک کنید. به این دلیل که نرخ کلیک (CTR) نقش مهمی در سئو سایت دارد.

چندین فرمول برای نوشتن عناوین موثر وجود دارد. به آنچه که هنوز کار می کند EMV یا ارزش بازاریابی احساسی گفته می شود.

این فرمول توصیه می کند از کلمات قدرتمندی استفاده کنید که پاسخ های احساسی خاصی را در مخاطبان شما ایجاد می کنند.

اگر از افزونه MonsterInsights استفاده می کنید ، آن را به همراه یک ابزار تجزیه و تحلیل عنوان داخلی در اختیار شما قرار می دهد که درست در منطقه مدیر وردپرس به شما نمره عنوان می دهد. این همچنین شامل نکاتی در زمان واقعی برای بهبود عنوان شما برای نرخ کلیک بالاتر است.

همچنین بخوانید:
دسته ها در مقابل برچسب ها - بهترین روشهای جستجوگرها برای مرتب سازی محتوای شما

seoheadlineanalyzer - 11 نکته برای بهینه سازی مقالات خود برای موتور های جستجو مانند یک حرفه ای (چک لیست)

 

ابزارهای آنلاین دیگری نیز وجود دارد که می توانید مانند IsItWP Headline Analyzer استفاده کنید که به شما کمک می کند تا امتیاز EMV عنوان خود را محاسبه کنید.

برای نکات بیشتر ، به این مقاله در عناوین ویروسی و چگونگی کپی موفقیت آنها در مقاله های خود مراجعه کنید.

۴- پیوند داخلی را به یک عادت تبدیل کنید

پس از مدتی وبلاگ نویسی ، محتوای کافی خواهید داشت که می خواهید کاربران بخوانند. با پیوند داخلی ، می توانید خوانندگان جدیدی را برای بررسی پستهای مرتبط قدیمی خود ارسال کنید.

پیوند داخلی یک روش عالی برای ایجاد یک رابطه متنی بین پست های جدید و قدیمی شما است. همچنین به شما امکان می دهد آب پیوند مربوطه را به مقالات قدیمی خود منتقل کنید.

وردپرس جستجوی پست های قدیمی خود را در داخل ویرایشگر پست آسان می کند. به سادگی متنی را که می خواهید پیوند دهید انتخاب کنید و سپس روی دکمه پیوند کلیک کنید.

internallinking - 11 نکته برای بهینه سازی مقالات خود برای موتور های جستجو مانند یک حرفه ای (چک لیست)

 

یک متن بازشو در زیر کلمات انتخاب شده شما ظاهر می شود. برای جستجوی مقاله های قدیمی تر که می خواهید در اینجا پیوند دهید ، می توانید تایپ کنید.

ایجاد پیوند داخلی به عنوان یک عادت ، مطمئن می شود که SEO در صفحه شما خوب است و مقاله های قدیمی شما همچنان پیوندهای جدید دریافت می کنند.

مرتبط: به راهنمای جامع ما در مورد نحوه افزودن پیوند در وردپرس مراجعه کنید .

غالباً افراد مبتدی در انجام پیوندهای داخلی یک طرفه در جایی که به پست های قدیمی مقاله های جدید پیوند دارند ، اشتباه می کنند. همچنین می توانید و برای ویرایش پست های قدیمی به لینک مقاله های جدید خود برای حداکثر مزایا مراجعه کنید.

۵. تصاویر و فیلم ها را به پست های وبلاگ خود اضافه کنید

multimedia - 11 نکته برای بهینه سازی مقالات خود برای موتور های جستجو مانند یک حرفه ای (چک لیست)

 

موتورهای جستجو اغلب محتوای جذاب را در نتایج جستجو بالاتر قرار می دهند. تصاویر و فیلم ها بسیار جذاب تر از متن ساده هستند.

شما می خواهید مطمئن شوید که پست های وبلاگ شما دارای تصاویر بین پاراگراف ها باشد.

هنگام افزودن تصاویر ، می خواهید در مورد حق چاپ تصاویر دقت کنید. غالباً مبتدیان تصاویر را از سایتهای دیگر کپی می کنند تا در سایت خود استفاده کنند و اگر این کار را بدون مجوزهای مناسب انجام دهید می تواند شما را دچار مشکل قانونی کند.

نگران نباشید ، مکان های زیادی وجود دارد که می توانید تصاویر رایگان حق امتیاز را برای استفاده در پست های وبلاگ خود پیدا کنید. همچنین می توانید از عکس های اصلی خود استفاده کنید یا از وب سایت هایی مانند Canva برای ایجاد گرافیک جذاب استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که تصاویر خود را برای سئو بهینه کرده اید. برای راهنمایی دقیق به آموزش ما در مورد چگونگی بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو مراجعه کنید.

فیلم ها حتی جذاب تر از تصاویر هستند. شما می توانید با ایجاد نمایش اسلاید ، vlogs یا آزمایش قالب های دیگر ، پست های وبلاگ خود را به فیلم تبدیل کنید.

با این حال ، شما هرگز نباید مستقیماً فیلم ها را در پست های وبلاگ خود بارگذاری کنید. وردپرس برای ارائه فیلم ها بهینه نشده است و سرویس میزبانی مشترک شما نمی تواند از عهده آنها برآید.

توصیه می کنیم فیلم های خود را در YouTube بارگذاری کنید. این دومین موتور جستجوی محبوب و دومین پلتفرم بزرگ رسانه های اجتماعی است که درست بعد از فیس بوک قرار دارد.

برای جزئیات بیشتر به مقاله ما در مورد نحوه جاسازی فیلم ها در وردپرس مراجعه کنید.

۶. یک توضیحات متا به پست وبلاگ خود اضافه کنید

توضیحات متا یک متا تگ HTML است که می توانید به هر صفحه اضافه کنید. هدف آن ارائه شرح مختصری از مقاله شما برای موتورهای جستجو و سایر خزنده ها است.

یک متا توضیحات خوب می تواند توضیحات بیشتری در مورد یک مقاله ارائه دهد. وب سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر و LinkedIn نیز هنگام به اشتراک گذاری مقالات شما در آن سیستم عامل ها ، آن را نمایش می دهند.

 

 

از آنجا که اکنون می دانید افراد قصد دارند توضیحات متای شما را بخوانند ، می خواهید از مفید بودن آن اطمینان حاصل کنید.

همچنین می خواهید مطمئن شوید که حداقل یک بار کلمه کلیدی تمرکز خود را برای توصیف متا برای اهداف جستجو ذکر کرده اید. محدودیت نویسه برای Meta Description 155 نویسه است.

سعی کنید در این حد بمانید وگرنه توضیحات متا شما بعد از ۱۵۵ نویسه کوتاه می شود. همچنین می خواهید مطمئن شوید که از کلمه کلیدی تمرکز زودتر در توصیف متا استفاده می کنید تا دیرتر.

برای افزودن توضیحات متا ، باید به پایین به جعبه متا AIOSEO در صفحه ویرایش پست خود بروید.

seometadescription - 11 نکته برای بهینه سازی مقالات خود برای موتور های جستجو مانند یک حرفه ای (چک لیست)

 

۷. خواندن مقالات خود را آسان تر کنید

خوانایی عامل مهمی است که توسط موتورهای جستجو مورد توجه قرار می گیرد. مقالاتی که خواندن آنها راحت تر است ، اغلب بالاتر از مقالاتی هستند که کاربر پسند نیستند.

صفحات رایانه و موبایل هنوز بستر بهینه ای برای مطالعه نیستند.

به همین دلیل است که بیشتر کاربران فقط از طریق مقالات اسکن می کنند. در واقع ، مطالعات نشان داد که کاربران کمتر از یک ثانیه وقت می گذارند تا تصمیم بگیرند که آیا می خواهند در یک صفحه بمانند یا ترک کنند.

این زمان بسیار کمی است تا شما بتوانید کاربر را متقاعد به ماندن و پیمایش کنید. با بهبود قابلیت خواندن ، می توانید اسکن سریع مقاله را برای کاربران خود فراهم کنید.

با استفاده از جملات کوتاه تر ، پاراگراف های کوچکتر ، علائم نگارشی ، عناوین و لیست های پرگل می توانید خوانایی را بهبود ببخشید. توصیه می کنیم فضای خالی اطراف متن را اضافه کنید و از تصاویر برای آسان تر نشان دادن متن خود از چشم استفاده کنید.

اگر از افزونه All in One SEO استفاده می کنید ، به طور خودکار موارد خوانایی را تجزیه و تحلیل می کند و در بخش تجزیه و تحلیل پیشنهاداتی را برای شما ارائه می دهد.

aioseo readability - 11 نکته برای بهینه سازی مقالات خود برای موتور های جستجو مانند یک حرفه ای (چک لیست)

 

همچنین می توانید از ابزاری مانند Grammarly استفاده کنید که به شما امکان می دهد دستور زبان ، علائم نگارشی و هجی را در لحظه بررسی کنید. همچنین پیشنهاداتی برای بهبود خوانایی مقالات شما ارائه می دهد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع ، به مقاله ما در مورد چگونگی بهبود نمره خوانایی پست های وبلاگ خود مراجعه کنید .

۸- از دسته ها و برچسب ها برای سازماندهی محتوا استفاده کنید

دسته ها و برچسب ها به شما کمک می کنند تا محتوای خود را نه تنها برای خودتان ، بلکه برای خوانندگان و موتورهای جستجو مرتب کنید.

مشکل این است که بسیاری از مبتدیان وردپرس اغلب به استفاده نادرست از آنها می پردازند.

اگر به وب سایت خود به عنوان یک کتاب فکر می کنید ، دسته بندی ها فهرست مطالب و برچسب ها قسمت فهرست کتاب هستند.

دسته ها برای تقسیم مطالب شما به موضوعات اصلی مورد بحث در وبلاگ شما استفاده می شوند. از طرف دیگر ، برچسب ها ، موضوعاتی هستند که در یک پست وبلاگ جداگانه بحث می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، به راهنمای مبتدیان در مورد استفاده از دسته ها و برچسب ها برای حداکثر سود SEO مراجعه کنید.

۹. هدف قرار دادن قطعه برجسته در نتیجه جستجو باشد

Google سعی کرده است هرچه سریعتر به سوالات کاربران پاسخ دهد. به عنوان بخشی از این تلاش ، آنها نتیجه برجسته یا جعبه پاسخ را معرفی کرده اند.

answerbox - 11 نکته برای بهینه سازی مقالات خود برای موتور های جستجو مانند یک حرفه ای (چک لیست)

 

این نتیجه جستجوی برجسته است که در بالا نشان داده می شود. Google یک قطعه سفارشی از محتوای مقاله ایجاد می کند و بخشی را برجسته می کند که الگوریتم های آنها پاسخ پرسش کاربر است.

طبق تحقیق انجام شده توسط Advanced Web Ranking ، جعبه های پاسخ تقریباً 32.3٪ CTR را ایمن می کنند. این باعث می شود که آنها برای استراتژی SEO شما بسیار مهم باشند.

در مورد نحوه انتخاب قطعه ویژه ، هیچ دستورالعمل خاصی توسط Google ارائه نشده است. توصیه آنها این است که محتوای خود را بهبود ببخشید و مطمئن شوید اطلاعاتی را که کاربران به دنبال آن هستند ارائه می دهد.

 

۱۰. پست های وبلاگ خود را جامع کنید

موتورهای جستجو عاشق مقالاتی هستند که موضوعی را با جزئیات کامل پوشش می دهند. به همین دلیل از شما خواسته ایم که کلمات کلیدی مرتبط با معنای معنایی (LSI Keywords) را به عنوان بخشی از مرحله برنامه ریزی محتوای خود جمع آوری کنید.

این کلمات کلیدی مرتبط به شما ایده ای از تغییرات مختلف جستجوی کاربر در مورد آن موضوع خاص می دهد. با ارائه کلمات کلیدی در مقاله خود ، می توانید آن را جامع تر ، آموزنده و مفیدتر کنید.

شما باید از عناوین و عنوان های فرعی برای قرار دادن این کلمات کلیدی استفاده کنید و سعی کنید تا آنجا که می توانید زمین را پوشش دهید.

گذشته از کلمات کلیدی LSI ، نکته دیگر برای ایجاد محتوای کامل تایپ کردن کلمه کلیدی مورد نظر خود و سپس رفتن به جستجوی تصویر است. حباب های موضوعی را با انواع مختلف کلمات کلیدی مشاهده خواهید کرد.

imageseotip - 11 نکته برای بهینه سازی مقالات خود برای موتور های جستجو مانند یک حرفه ای (چک لیست)

 

ما توصیه می کنیم هنگام ایجاد محتوای خود ، این موارد را وارد کنید ، بنابراین می توانید جامع ترین مطالب را داشته باشید.

۱۱. پست های قدیمی وبلاگ را بهینه کنید

بسیاری از مبتدیان تمایل دارند پس از انتشار پست وبلاگ ، آن را فراموش کنند. در واقع ، شما بهینه سازی پست وبلاگ خود را برای سئو پس از انتشار انجام نداده اید.

در اینجا برخی از مواردی است که شما باید پس از انتشار پست وبلاگ خود انجام دهید:

  • تبلیغ آن در شبکه های اجتماعی – پست وبلاگ خود را از طریق پروفایل های رسانه های اجتماعی خود ارتقا دهید. حتی می توانید با استفاده از IFTTT برای به اشتراک گذاشتن مطالب خود این کار را خودکار کنید .
  • پیوندهای داخلی اضافه کنید – هنگامی که پستی را منتشر کردید ، می توانید به مقالات قدیمی مرتبط برگردید و پیوندی را به پست وبلاگ جدید خود اضافه کنید. این به مقاله های جدید شما آب میوه لینک می دهد و در عین حال به کاربران امکان می دهد آن را راحت تر کشف کنند.
  • پیگیری رتبه بندی جستجو – شما یک پست را برای سئو بهینه کرده اید ، اما چگونه می توانید رتبه بندی جستجوی آن را دنبال کنید؟ برای راهنمایی به راهنمای ما در مورد نحوه ردیابی رتبه بندی جستجو برای پست های وبلاگ خود مراجعه کنید.

ما توصیه می کنیم پست های قدیمی را به طور منظم بهینه کنید ، بنابراین می توانید به رتبه بندی خود ادامه دهید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا پست های وبلاگ خود را برای یک جستجوگر حرفه ای بهینه کنید

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً برای آموزش های ویدئویی وردپرس در کانال YouTube ما مشترک شوید . همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوک پیدا کنید .

منابع:

۱۱ Tips to Optimize Your Blog Posts for SEO like a Pro (Checklist)