مزایای داشتن یک سایت فروشگاهی (۱۰ دلیل مهم)

امروزه داشتن یک سایت فروشگاهی بسیار مهم و مورد توجه قرار گرفته است زیرا داشتن یک سایت فروشگاهی موجب افزایش فروش و همچنین ارائه خدمات ۲۴ ساعته به مخاطب یا کاربر می شود. داشتن یک سایت فروشگاهی علاوه بر اینکه بسیار راحت، سریع و همواره در دسترس مخاطب است؛ بسیار کم هزینه و مقرون به صرفه هم می باشد، چراکه بسیاری از هزینه ها اعم از مکان(مغازه، شرکت)،هزینه آب و برق، هزینه دکور، هزینه نیروی خدماتی را حذف می کند و به روند کار سرعت می بخشد.

سایت فروشگاهی چیست؟

امروزه روش های قدیمی برای خرید و فروش دیگر رونق خود را از دست داده اند و جای خود را به فروش اینترنتی داده اند. سایت فروشگاهی یا فروشگاه اینترنتی فروشگاهی است که از طریق اینترنت، وب سایت و همچنین فضای مجازی  محصولات و خدمات خود را به کاربران معرفی و آن را برای فروش آماده می سازند.

کاربران پس از ورود به سایت مورد نظر محصول خود را انتخاب می کند و در نهایت آن را سفارش می دهند، بعد از پرداخت هزینه محصول و پست نحوه ارسال را انتخاب می کند و سفارش خود را نهایی می کند.

داشتن یک لوگوی خوب و واضح می تواند برای افزایش بازدید سایت شما موثر باشد؛ چرا که همیشه در ذهن مخاطب به یادگار می ماند. همچنین شما می توانید از طریق اینترنت و سایت فروشگاهی خود را تبلیغ کنید؛ همینطور می توانید با استفاده از کد تخفیف، قرعه کشی یا ارسال رایگان توجه مخاطب را جذب کنید.

4 min 1

مزایای یک سایت فروشگاهی

  1. جلب نظر و اعتماد مشتری
  2. کاهش هزینه
  3. عدم نیاز به مکان (محل کسب و کار)
  4. ارائه خدمات و محصولات به صورت ۲۴ ساعته
  5. آپدیت کردن محصولات با توجه به نیاز مخاطب
  6. ارائه خدمات به تمام نقاط کشور
  7. گسترش کسب و کار
  8. نظارت دقیق
  9. ارائه خدمات پس از فروش
  10. رشد سریع

در ادامه به توضیح بیشتر برخی موارد بالا می پردازیم.

5 min 1
طراحی انواع وبسایت فروشگاهی

جذب اعتماد و نظر مشتری:

یکی از مواردی که همیشه مورد توجه صاحبان کار کسب و کار بوده است جلب توجه و اعتماد مخاطب است که داشتن یک سایت فروشگاهی کمک شایانی به محقق شدن آن کرده است؛ داشتن یک سایت خوب به دلیل دسترسی آسان و راحت باعث جلب اعتماد و نگه داشتن مشتریان به صورت دائمی شده است؛ کاربران در هر زمان که مایل باشند می توانند از طریق ارتباط با ما  در سایت خواسته  های خود را پیگیری کنند.

کاهش هزینه و عدم نیاز به مکان:

همانطور که در مقاله اشاره کردیم کسب و کار به صورت سنتی و قدیمی نیاز به مغازه یا فروشگاه یا شرکت دارد که هزینه اجاره و خرید آن بسیار زیاد است و همچنین به هزینه دکور محل مورد نظر، مالیات، نیروی خدماتی هم علاوه بر محل کسب و کار باید توجه داشت؛ همچنین در کسب و کار سنتی علاوه بر صرف زمان زیاد، تغییر تم فصلی نیز هزینه زیادی را اعمال می‌کند. در صورتی داشتن یک سایت خوب همه این هزینه‌ها را حذف می‌کند و قیمت محصول را با کمترین سود در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

ارائه خدمات و محصولات به صورت ۲۴ساعته:

با توجه به قوانین دولتی فروشگاه غیر اینترنتی در برخی روزها موظف تعطیلی هستند اما فروشگاه اینترنتی در همه ایام هفته و در هر ساعت از شبانه روز آماده خدمات رسانی و فروش محصولات هستند.

آپدیت کردن محصولات با توجه به نیاز مخاطب:

  صاحبان کسب و کار با داشتن یک سایت فروشگاهی می‌توانند با مخاطب خود از طریق نظرات کاربران تعامل صد درصدی داشته باشند و نیاز روز مخاطب را شناسایی کنند و آن را تامین می کند تا مشتریان خود را برای همیشه حفظ کنند.

ارائه خدمات به تمام نقاط کشور:

فروشگاه غیر اینترنتی فقط امکان فروش و ارائه خدمات را در شهر محل کسب و کار خود دارند ولی فروشگاه اینترنتی خدمات و محصولات خود را به تمام نقاط کشور عرضه می دهد.

در نتیجه داشتن یک وب سایت برای کسب و کار می تواند پیشرفت کسب و کار و همچنین رشد روز افزون مشتریان و کاربران را به ارمغان بیاورد و نظر آنها را جلب کند.

همچنین بخوانید:   آموزش طراحی سایت قم 1401+ ویدیو و راهنمای ساخت سایت وردپرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − 8 =

دنبال چی میگردی؟

اگر چیزی پیدا نکردی به پشتیبانی پیام بده