SERP مخفف عبارت Search Engine Results Page یعنی صفحه نتایج موتور جستجو می باشد.

صفحه ای که موتور جستجو پس از ارسال درخواست کاربر توسط کاربر باز می گردد. علاوه بر نتایج جستجوی ارگانیک ، صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) معمولاً شامل تبلیغات جستجوی پرداختی و پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) است. با تشکر از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ، موقعیت رتبه بندی در SERP می تواند بسیار رقابتی باشد زیرا احتمال اینکه کاربران روی نتایج بالای صفحه کلیک کنند ، وجود دارد. با راه اندازی نشانه گذاری طرح ، SERP ها برای پیش بینی نیازهای کاربر بسیار پیچیده تر می شوند.

بیش از 90٪ از ترافیک مصرف کنندگان به وب سایت هایی اختصاص می یابد که در صفحه اول نتایج جستجوی Google قرار دارند. اگر وب سایت شما هنوز در دسترس نیست ، نگران نباشید. استراتژی هایی وجود دارد که می توانید برای تقویت رتبه خود استفاده کنید ، اما ابتدا باید بدانید که صفحات نتایج موتور جستجو چیست و چگونه نتایج را رتبه بندی می کنند.

صفحه نتایج موتور جستجو چیست؟

صفحه نتایج موتور جستجو یا SERP ، صفحه ای است که پس از وارد کردن پرس و جو در Google ، Yahoo یا هر موتور جستجوی دیگر مشاهده می کنید. طراحی SERP هر موتور جستجو متفاوت است ، اما از آنجا که Google محبوب ترین است – بیش از 80٪ از سهم بازار را در اختیار دارد – ما بر روی ویژگی ها و الگوریتم های آنها تمرکز خواهیم کرد.

انواع مختلف جستجو چیست؟

ویژگی های SERP که پس از جستجو نمایش داده می شوند ، به نوع جستجوی وارد شده بستگی دارد . سوالات جستجو معمولاً در 1 دسته از 3 گروه ناوبری ، اطلاعاتی یا معاملاتی قرار می گیرند.

سوالات ناوبری

سوالات ناوبری هنگامی رخ می دهد که شخصی به دنبال یک وب سایت خاص است اما آدرس اینترنتی کامل سایت را تایپ نمی کند. تا زمانی که جستجوگر به طور خاص به دنبال شما نباشد ، دستیابی به صفحه اول این نتایج دشوار است. برای استفاده از سوالات ناوبری برای سایت خود ، خرید تبلیغات برای کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی شوید پیشنهاد می شود – برای مثال نام کسب و کار خود را در نظر بگیرید.

سوالات اطلاعاتی

شخصی وقتی می خواهد چیزی یاد بگیرد ، مانند حقایق پیش زمینه در مورد یک موضوع یا نحوه انجام یک کار خاص ، یک پرسش اطلاعاتی انجام می دهد. جستجوگر معمولاً به دنبال خرید نیست ، اما محتوای مناسب اغلب آنها را به سمت مارک خاصی سوق می دهد . به همین دلیل مهم است که محتوای مناسب ایجاد کنید که پاسخگوی خواسته ها ، نیازها و علایق مخاطبان هدف شما باشد.

افزودن محتوای چندرسانه ای به سایت شما می تواند روشی موثر برای ایجاد ترافیک از سوالات اطلاعاتی باشد. در اینجا چند نمونه معمول برای بررسی وجود دارد.

  • ویدئوی نحوه انجام کار که شامل ذکر نام محصول یا خدمات شما است
  • یک پست آموزشی وبلاگ با نکات مفید برای مخاطبان خود
  • اینفوگرافیک قابل اشتراک گذاری
  • یک راهنما یا کاغذ سفید قابل دانلود

سوالات معاملاتی

وقتی افراد در فکر خرید چیزی مانند کالای خاص یا کالایی از یک دسته گسترده هستند ، درخواست های معاملاتی می دهند. درخواستهای معاملاتی بیشترین پتانسیل درآمد را دارند ، بنابراین کلمات کلیدی پیشنهادات زیادی برای نقاط پرداخت هر کلیک دارند . این بدان معناست که علاوه بر نتایج جستجوی ارگانیک برای درخواستهای معاملاتی خود ، افراد نیز نتایج پرداختی مربوطه را مشاهده خواهند کرد.

تبلیغات پولی در بین مشاغل محبوب هستند زیرا کارآیی دارند. طبق تحقیقات انجام شده توسط گروه تبلیغات آنلاین WordStream ، تقریباً ۶۵٪ کلیکها بر روی SERP های معاملاتی در تبلیغات پولی اتفاق می افتد.

تبلیغات پولی در مقابل لیست های ارگانیک

لیست های پولی و ارگانیک در Google SERP بسیار شبیه به هم هستند. و از آنجا که هرکدام می توانند به شما در افزایش بازدید سایت کمک کنند ، بنابراین باید استراتژی ایجاد کنید که شامل هر دو باشد.

مزیت تبلیغات پولی

Google تبلیغات پولی را در بالای صفحه نتایج جستجو قرار می دهد ، که معمولاً 4 تبلیغ در رایانه رومیزی و 3 تبلیغ در مرورگر تلفن همراه نمایش می دهد . به طور معمول بیش از 4 مشاغل برای یک کلمه کلیدی جستجو رقابت می کنند ، بنابراین Google همچنین باید مشخص کند که کدام تبلیغات در صفحه اول نتایج قرار دارند.

برای تصمیم گیری ، Google فاکتورهای مختلفی را در نظر می گیرد: مبلغ پیشنهاد ، کیفیت افراد در هنگام کلیک بر روی تبلیغات شما ، کیفیت خود آگهی و ارتباط با جستجو. اگر گوگل نتیجه بگیرد که سایت شما از رقابت بهتر و مرتبط تر است ، در صفحه اول ظاهر می شوید.

ارزش لیست های ارگانیک

لیست های ارگانیک جای خود را از طریق بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به دست می آورند ، مجموعه ای که همیشه تغییر می کند و می توانید به سایت خود کمک کنید تا رتبه بالاتری در SERP داشته باشد. همانند تبلیغات پولی ، برای داشتن یک رتبه خوب ارگانیک ، باید سایت با کیفیتی داشته باشید. قوانین اما صریح تر نیستند. گوگل به طور مداوم الگوریتم خود را تغییر می دهد تا بهترین نتیجه را ارائه دهد ، بنابراین مهم است که از هر گونه به روزرسانی جدید آگاه باشید.

ویژگی های SERP چیست؟

SERP امروزی نسبت به سالهای گذشته از نظر بصری متنوع است. علاوه بر نتایج جستجوی عمومی که به راحتی نام سایت و فراداده را نشان می دهد ، جستجوها همچنین می توانند تصاویر ، پیشنهادات خرید ، توییت ها یا کارت های اطلاعات را برگردانند. هر ویژگی به طور کلی در یکی از دسته های زیر قرار می گیرد:

  • ویژگی های نمودار دانش: این موارد در یک صفحه یا جعبه در SERP ، اغلب در سمت راست نشان داده می شوند.
  • قطعه های غنی: اینها تصاویر اضافی را به نتیجه اضافه می کنند ، مانند ستاره در بررسی محصول یا عکس در نتایج اخبار.
  • نتایج پرداخت شده: این موارد را می توانید با پیشنهاد قیمت کلمات کلیدی مرتبط خریداری کنید. نتایج پرداخت شده حاوی برچسبی در بالا برای مشخص کردن نتیجه تبلیغات است.
  • نتایج جهانی: اینها نتایج خاصی هستند که در کنار نتایج آلی ظاهر می شوند.

در زیر لیستی از ویژگی هایی که ممکن است در SERP مشاهده کنید وجود دارد. اگر می خواهید صفحه شما به عنوان یک ویژگی خاص نمایش داده شود ، به این فکر کنید که چگونه می توانید سایت خود را برای دستیابی به آن اصلاح و سازماندهی مجدد کنید.

Google Ads

Google Ads که در گذشته با نام Google AdWords شناخته می شد ، اغلب در بالا یا پایین SERP ظاهر می شود. دریافت آگهی در پایین صفحه راحت تر است ، اما بازدیدهای بیشتری در بالای صفحه خواهید داشت.

رسیدن به بالای SERP بستگی به رقابتی بودن کلمات کلیدی ، به یک سایت با کیفیت بالا و گاهی اوقات پیشنهاد بالای پرداخت برای هر کلیک نیاز دارد. اگرچه تلاش برای یک تبلیغ برتر به تلاش بیشتر و غالباً قیمت بیشتر نیاز دارد ، اما یک مزیت قابل توجه نیز وجود دارد: افراد قبل از هرگونه نتایج جستجوی ارگانیک ، تبلیغ شما را مشاهده خواهند کرد.

قطعه ویژه

قطعه برجسته به نظر می رسد در SERP در یک جعبه را از لیست نتایج جستجو را جدا کند. این باعث جلب توجه می شود زیرا محتوایی را از سایت به نمایش می گذارد که شامل کلمات کلیدی قابل جستجو است . اگر افراد اطلاعات نمایش داده شده را مفید بدانند ، احتمالاً می توانند روی آن پیوند کلیک کنند.

یک سایت باید از قبل در صفحه اول نتایج جستجو باشد تا یک قطعه ویژه دریافت کند ، بنابراین رسیدن به آن مرحله باید اولویت اصلی شما باشد. در این بین ، اطمینان حاصل کنید که محتوای صفحه شما آموزنده است و تمام کلمات کلیدی مورد نظر را شامل می شود.

بسته تصویر

هنگامی که الگوریتم گوگل تشخیص می دهد که اطلاعات بصری به ویژه مربوط به جستجو هستند ، SERP شامل یک ردیف از تصاویر و یک کلیک برای جستجوی تصاویر Google است.

Google از الگوریتم متفاوتی نسبت به محتوای نوشتاری برای تصاویر استفاده می کند ، اما رعایت بهترین روش های زیر می تواند به موتورهای جستجو کمک کند محتوای تصویر شما را پیدا و رتبه بندی کنند.

برا قرار گرفتن در این بخش نکات زیر را حتماً رعایت کنید:

  • نام پرونده های دقیق و توصیفی
  • زیرنویس های تصویر و متن alt
  • متن مربوطه
  • یک عنوان صفحه دقیق و جذاب
  • یک URL صفحه قابل خواندن
  • عکس های مستطیلی با اندازه و ابعاد متوسط ​​(فکر کنید ۱۶×9 ، 4×3 و مربع ها)

و اگر می توانید تصویر خود را در سایت های دیگر جاسازی کنید ، احتمال حضور در بسته تصویری SERP حتی بیشتر خواهد بود.

مقالات عمیق

گوگل مقالاتی عمیق را راه اندازی کرد تا به قطعات با فرم طولانی تر حاوی محتوای همیشه سبز قابل مشاهده باشد. آنها لزوماً جدیدترین و جدیدترین مقالات نیستند ، اما دارای اطلاعاتی هستند که قدیمی نمی شوند و اغلب توسط نویسندگان معتبر نوشته می شوند یا توسط انتشارات معتبر منتشر می شوند.

در سال ۲۰۱۹ ، مردم متوجه شدند که جعبه مقالات عمیق دیگر نشان داده نمی شود. به گفته گوگل ، این مقالات از بین نرفته اند و هنوز مورد توجه اولویت قرار می گیرند ، اما آنها دیگر بخش جداگانه ای ندارند.

کارت دانش

کارت دانش جعبه ای در SERP است که حقایق منتخبی درباره موضوع جستجو شده را نمایش می دهد ، شبیه به یک صفحه کوچک ویکی پدیا. گوگل این واقعیت ها را از کتابخانه ای با بیش از ۳.۵ میلیارد نقطه داده بیرون می کشد .

آنها برای سوالات اطلاعاتی مفید هستند زیرا نه تنها اطلاعات درخواستی را ارائه می دهند ، بلکه ارتباطاتی را نیز که ممکن است جستجوگر در ابتدا در نظر نگرفته باشد ، فراهم می کند. به عنوان مثال ، در کارت دانش مت گرونینگ ، خالق سیمپسونها ، ممکن است پیوندهایی به کتابهای نوشته شده و پروفایل های IMDb صداپیشگان نمایش داشته باشید.

پنل دانش

پانل دانش مانند کارت دانش است اما هدفمندتر است. برای مثال ، ممکن است یک جستجوی ناوبری برای یک رستوران خاص ، یک پنل دانش را شامل شود که شامل آدرس ، شماره تلفن ، وب سایت و ساعات بازدید محبوب رستوران است.

بسته محلی

وقتی شخصی سوالی را با نام مکان وارد می کند یا الگوریتم Google متوجه می شود که مورد جستجو شده در این نزدیکی موجود است ، بسته محلی ظاهر می شود.

بسته محلی به عنوان یک نقشه با پین هایی ظاهر می شود که مشاغل مرتبط با عبارت جستجو را نشان می دهد . در زیر نقشه ، Google نام ، رتبه بندی و اطلاعات تماس برای مشاغل مشخص شده را ذکر می کند .

به عنوان مثال ، با جستجوی “داروخانه ها” ممکن است بسته محلی که نزدیکترین داروخانه ها را به همراه اطلاعات تماس آنها نشان می دهد ، برگردانید.

بسته تیزر محلی

بسته تیزر محلی مانند بسته محلی است اما اطلاعات بیشتری در مورد هر مشاغل دارد. اگر روی عکس کنار نام مشاغل کلیک کنید ، می توانید جزئیات مربوط به فروش آن را مشاهده کنید .

جعبه خبر

اگر جستجو نتایج خاص زمان و / یا اخبار جدید را به دست آورد ، جعبه های اخبار ظاهر می شوند. خواه یک وب سایت خبری کامل داشته باشید یا فقط بخشی برای اخبار داشته باشید ، می توانید سایت خود را به مرکز ناشر اخبار Google ارسال کنید . الگوریتم اخبار Google به طور خودکار صفحات پذیرفته شده را خزنده می کند ، بنابراین در صورت داشتن محتوای نوع مناسب ، جعبه خبر راهی عالی برای دریافت بازدیدها است.

سوالات مرتبط

برای هر جستجو ، دسته ای از جستجوهای مشابه وجود دارد که از کلمات مختلفی استفاده می کنند. Google اغلب این موارد را در SERP با عنوان “مردم همچنین می پرسند” یا “سوالات مربوط به [عبارت جستجو]” نمایش می دهد.

در سال های اخیر ، تعداد کلیک بر روی نتایج “سوالات مرتبط” در حال افزایش است . برای هر سوال مرتبط فقط یک پیوند وجود دارد و برای اینکه سایت شما آن مکان را بدست آورد ، باید در صفحه اول نتایج مربوط به آن سوال مرتبط باشد. پس از حضور در آنجا ، می توانید برخی تغییرات SEO را انجام دهید تا به Google کمک کنید سایت شما را برای پاسخ “سوالات مرتبط” انتخاب کند.

بررسی ها

گاهی اوقات داده های مرور – به عنوان رتبه بندی ستاره نشان داده می شوند – در یک جستجوی معامله ای در SERP ظاهر می شوند. به طور قابل پیش بینی نتایج با 4 یا 5 ستاره بیشتر کلیک می کنند.

برای ورود به ویژگی بررسی ها ، باید دارای بررسی هایی با رتبه بندی ستاره باشید که به طور صریح در وب سایت شما ارسال شده است. افزودن افزونه ای به وب سایت خود را در نظر بگیرید که به شما امکان می دهد مشتریان توصیفات خود را به اشتراک بگذارند و به کسب و کار شما امتیاز ستاره ارائه دهند.

نتایج خرید

نتایج خرید در SERP ها برای بسیاری از درخواست های معاملاتی نشان داده می شود. این نتایج – که معمولاً در بالای صفحه یا در ستون سمت راست ارائه می شوند – به ازای هر کلمه کلیدی به 8 مورد محدود می شوند ، بنابراین رقابت زیادی وجود دارد.

علاوه بر داشتن تصاویر با کیفیت ، نتایج فروش چشمگیر برای کالا و قیمت رقابتی ، اگر می خواهید تجارت شما در نتایج خرید نمایندگی شود ، باید پیشنهادات بسیار بالایی را بدهید.

هشدار یکسان؟ شما نمی توانید کلمه کلیدی خود را برای نتایج خرید انتخاب کنید. Google Merchant Center این کار را برای شما انجام می دهد.

پیوندهای سایت به کاربران کمک می کند صفحات خاصی را در یک سایت پیدا کنند. به عنوان مثال ، اگر “تغییر رمز ورود آمازون من” را جستجو کنید ، ویژگی لینک های سایت پیوندی به صفحه حساب آمازون را در زیر URL اصلی آمازون قرار می دهد.

خزندگان وب Google پیوندهای سایت را از وب سایت شما انتخاب می کنند ، بنابراین مطمئن شوید که سایت خود را با عناوین روشن و مرتبط مانند “محصولات” یا “بلاگ” ساختار می دهید. هرچه تعداد لینک های سایت شما بیشتر باشد ، بازدیدکنندگان راحت تر می توانند به مکانی که می خواهند بروند.

توییت ها

Google از سال 2015 توييت هاي خاصي را در SERP خاص قرار داده است. توييت ها هميشه وجود ندارند (به احتمال زياد هنگامي كه موضوعي روند پيدا مي كند ، نشان داده مي شوند) ، اما اين ويژگي مي تواند افراد را براي رفتن به بخش خوردهي Twitter شما تشويق كند.

ویدئو

اگر سایتی محتوای ویدئویی را که مربوط به جستجو است ، در آن قرار داده باشد ، نتایج ویدیوی Google نشان داده می شود. مانند تصاویر ، مطمئن شوید که توضیحات ، متن اطراف و عنوان ویدیوی شما دقیق و توصیفی است.

حرف آخر

هرچه اطلاعات بیشتری در مورد SERP داشته باشید ، می توانید مطالب و طراحی سایت خود را استراتژیک کنید. به روز بودن در مورد خط مشی های گوگل برای داشتن رتبه بندی عالی در سایت مهم است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهینه سازی برای جستجو ، برخی از اطلاعات و نکات مربوط به SEO را در مقاله SEO ما بخوانید.

منابع:

Search Engine Results Page (SERP)