VoIP چیست و چگونه کار می کند؟ (توضیح داده شده)

مبتدیان اغلب از ما می پرسند: VoIP چیست و VoIP چگونه کار می کند؟ اگر کاربر غیرتکنیکی هستید ، ممکن است شنیده باشید که می توانید از VoIP برای افزودن شماره تلفن شغلی برای وب سایت خود استفاده کنید.

VoIP یک روش مقرون به صرفه تر برای دریافت شماره تلفن کسب و کار برای وب سایت خود در مقایسه با یک خط تلفن سنتی است. با این حال قبل از هر تصمیمی ، باید کاملاً بفهمید که فناوری مربوط به چیست.

در این راهنمای مبتدی ، به ما پاسخ خواهیم داد VoIP چیست و VoIP در پشت صحنه چگونه کار می کند. هدف این است که به شما کمک کند بفهمید VoIP چگونه می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند و به شما کمک کند تجارت خود را توسعه دهید.

whatisvoip

 

در اینجا یک مرور کلی از آنچه ما قصد داریم در این راهنما پوشش دهیم. برای رفتن مستقیم به بخشهای مختلف می توانید روی این پیوندها کلیک کنید.

 

VoIP چیست؟

VoIP (پروتکل صوتی از طریق اینترنت) فناوری تلفنی است که به شما امکان می دهد به جای خطوط تلفن سنتی با استفاده از اینترنت تماس تلفنی برقرار و دریافت کنید.

برخلاف سیستم های تلفن ثابت که در دفتر شما فقط به یک تلفن میز تحریر محدود می شوند ، VoIP به شما امکان می دهد از طریق لپ تاپ ، رایانه لوحی ، تلفن هوشمند معمولی (با استفاده از یک برنامه) و حتی تلفن های اداری سازگار با VoIP تماس های تلفنی تجاری برقرار کرده و دریافت کنید.

از آنجا که تمام تماس ها از طریق اینترنت انجام می شود ، برای تماس های داخلی و داخلی (بین المللی) بسیار مقرون به صرفه است. اکثر ارائه دهندگان VoIP مشاغل دقیقه های نامحدود و بدون هیچ گونه هزینه اضافی را ارائه می دهند.

به غیر از صرفه جویی در هزینه ، شما همچنین دارای تمام ویژگی های پیشرفته تلفن مانند انتظار مکالمه ، مسیریابی تماس ، زنگ تماس ، خودکار ، تعداد شماره تلفن و موارد دیگر هستید.

به همین دلیل است که اکثر مشاغل کوچک و حتی شرکت های سازمانی از ارائه دهنده های تلفن سنتی به یک ارائه دهنده VoIP تجاری روی می آورند.

در ویدیو زیر از شرکت ویپینگ تفاوت بین سیستم سانترال و voip برای شما توضیح داده شده است:

VoIP در حقیقت چگونه کار می کند؟ (پشت صحنه نگاه کنید)

برای درک اینکه VoIP چگونه واقعاً کار می کند ، نگاهی خواهیم انداخت به آنچه هنگام برقراری یا دریافت تماس تلفنی با تلفن VoIP رخ می دهد.

howvoipworks

 

وقتی با استفاده از VoIP تماس تلفنی برقرار می کنید ، برنامه شماره تلفن مشاغل یا آداپتور VoIP آنها سیگنال صوتی آنالوگ را گرفته و به سیگنال دیجیتال تبدیل می کند.

سپس این داده های صوتی دیجیتال با استفاده از اینترنت برای ارائه دهنده خدمات تلفن شغلی ارسال می شود و سپس سرانجام پیام به تلفن مشتری شما هدایت می شود.

این روند تقریباً بلافاصله اتفاق می افتد و به همین دلیل است که گاهی اوقات کیفیت صدای VoIP حتی از تماس های تلفنی عادی نیز بهتر است.

VoIP چه تفاوتی با سیستم تلفن سنتی دارد؟

VoIP در پشت صحنه متفاوت از یک سیستم تلفن ثابت ثابت است.

سیستم های تلفنی سنتی از روش سوئیچینگ مدار برای اتصال تماس استفاده می کنند. وقتی از طریق شبکه تلفن همگانی (PSTN) تماس برقرار می کنید ، از طرف دیگر با شخص متصل می شوید و آنها در یک مدار به شما متصل می شوند.

اکنون بیش از ۱۰۰ سال از فناوری ‘Circuit Switching’ استفاده می شود. قابل اعتماد است و هنوز هم کار می کند ، اما کارآمدترین و مقرون به صرفه نیست.

VoIP به جای آن از روش ‘تغییر بسته’ استفاده می کند. این بدان معنی است که داده ها فقط در صورت نیاز ارسال می شوند. هر بار که صحبت می کنید یک اتصال کوتاه و فوری ایجاد می شود. اتصال نیازی نیست که به طور مداوم به هر دو طرف انجام شود. شما و شخصی که با او صحبت می کنید به طور معمول هر دو همزمان نخواهید بود.

به علاوه ، بسته های داده ای به طور کارآمد ارسال می شوند. آنها می توانند از طریق اینترنت از مسیرهای مختلف استفاده کنند. بسته ها پس از رسیدن به مقصد ، دوباره کنار هم قرار می گیرند.

بسته های داده را می توان برای صرفه جویی در فشرده سازی نیز فشرده کرد. با این کار می توانید از طریق اینترنت با سرعت بیشتری سفر کنند.

همه اینها خیلی سریع اتفاق می افتد. تا زمانی که مشکلی در اتصال به اینترنت شما وجود نداشته باشد ، در هنگام مکالمه متوجه تأخیری نخواهید شد.

voip phonecall

 

اگرچه VoIP کاملاً فنی و پیچیده به نظر می رسد ، اما نکته اصلی این است که VoIP یک روش کارآمد تر برای انتقال داده ها در هنگام تماس های تلفنی است.

شما احتمالاً قبلاً بدون اطلاع از VoIP از طریق برنامه ای مانند Skype یا Google Voice از آن استفاده کرده اید.

جوانب مثبت و منفی VoIP در مقایسه

از آنجا که ما سالهاست از خدمات تلفن تجاری VoIP در شرکت خود استفاده می کنیم ، منصفانه است که بگوییم یکی دو مورد راجع به جوانب مثبت و منفی می دانیم.

در اینجا تجزیه و تحلیل دقیق ما از جوانب مثبت و منفی VoIP آورده شده است.

مزایای VoIP – مزایای استفاده از VoIP

تغییر از خدمات یک شرکت تلفن سنتی به سیستم تلفنی VoIP مبتنی بر ابر مزایای زیادی دارد.

هزینه ماهانه پایین تر

یکی از بزرگترین مزایای VoIP این است که هزینه ماهانه کمتری هم برای تماس های داخلی و هم برای تماس های بین المللی دارید.

اکثر ارائه دهندگان تلفن VoIP معمولاً مکالمات نامحدود داخلی را به صورت رایگان شامل می شوند. تماس های بین المللی نیز معمولاً بسیار ارزان هستند.

جدا از این ، شما همچنین در هزینه های تعمیر و نگهداری که در حال حاضر به ارائه دهنده تلفن ثابت خود پرداخت می کنید ، پس انداز می کنید.

از هرجایی تماس بگیرید – کاملاً قابل حمل

با استفاده از VoIP ، نیازی به حضور در محل کار ، محل کار و نشستن کنار تلفن میز کار برای برقراری تماس تلفنی نیست. می توانید تماس های ورودی را از هر کجا که در برنامه ، تلفن ، رایانه لوحی یا رایانه شخصی خود استفاده می کنید ، بگیرید.

این یک امتیاز بزرگ برای تیم هایی است که از راه دور یا در زمین کار می کنند. اگر مسافرت هستید نیز بسیار عالی است.

ویژگی های پیشرفته تلفن کسب و کار

راه حل های VoIP به طور معمول شامل بسیاری از ویژگی های اضافی تلفن های تجاری است. به عنوان مثال ، می توانید تماس های کنفرانسی را به راحتی با VoIP تنظیم کنید.

بعلاوه ، اکثر ارائه دهندگان خدمات VoIP یک پذیرنده مجازی ارائه می دهند ، موسیقی را نگه می دارند ، انتظار مکالمه را می گذارند ، پست صوتی به ایمیل یا پیامک و موارد دیگر. حتی می توانید از قبیل کنفرانس ویدیویی از قابلیت های پیشرفته ارتباط از راه دور برخوردار شوید.

این امر همچنین ممکن است موجب صرفه جویی اضافی در هزینه شما شود زیرا غالباً ارائه دهندگان خدمات تلفنی سنتی هزینه های تکراری را برای این افزودنی ها دریافت می کنند.

مقیاس پذیری و انعطاف پذیری بهبود یافته

یکی دیگر از مزایای VoIP مقیاس پذیری بالاتر است. خواه کارمندان بیشتری استخدام کنید یا دفتر جدید شعبه ای در یک شهر جدید افتتاح کنید ، VoIP رشد آن را آسان می کند.

برخلاف سرویس تلفن سنتی که نیاز به صرف هزینه برای سخت افزارهای گران قیمت در خط اختصاصی است ، VoIP به شما امکان می دهد اعضای تیم خود را فقط با چند کلیک در داخل داشبورد حساب خود اضافه کنید.

از آنجا که VoIP روی همه تلفن های هوشمند کار می کند ، حتی می توانید با نصب اعضای برنامه خود روی تلفن شخصی خود ، هزینه تجهیزات اضافی را کاهش دهید و فضای میز را آزاد کنید.

معایب VoIP – اشکالاتی در استفاده از VoIP

در حالی که VoIP یک فناوری شگفت انگیز است ، اما ممکن است برای همه مناسب نباشد. یکسری معایب VoIP وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

برای برقراری تماس تلفنی به اتصال اینترنتی خوبی نیاز دارید

همانطور که در بخش نحوه کار با VoIP توضیح دادیم ، برای برقراری تماس تلفنی باید به اینترنت وصل باشید.

همچنین بخوانید:   راهنمای نهایی سازگاری با وردپرس و GDPR - هر آنچه لازم است بدانید

اگر اینترنت شما کند است ، کیفیت تماس شما تأثیر می گذارد.

خوبی این است که فناوری VoIP از پهنای باند مورد نظر شما فکر نمی کند. اتصال مناسب با پینگ کمتر از 70 میلی ثانیه و سرعت بارگذاری حداقل 500 کیلوبیت بر ثانیه برای تماس های VoIP کافی است.

با این وجود اگر تعداد زیادی از اعضای تیم در دفتر کار خود دارید ، ممکن است لازم باشد به تعداد پهنای باند خود برای تعداد تماس های همزمان که کسب و کار شما برقرار می کند ، نیاز داشته باشید.

شما باید خاموشی های برق را حساب کنید

سرویس تلفن منظم هنگام قطع برق کار می کند. اگر برق یا دسترسی به اینترنت ندارید نمی توانید تماس های VoIP برقرار کنید.

به طور معمول ، اکثر دفاتر دارای اینترنت بی سیم هستند که توسط روترهای WiFi تأمین می شود. این روترها به برق نیاز دارند ، بنابراین اگر ساختمان شما دچار قطعی برق شود ، اینترنت شما نیز می تواند خراب شود که بر سرویس VoIP شما تأثیر می گذارد.

روشی که ما می توانیم این کار را در دفتر کار خود کاهش دهیم ، استفاده از سیستم پشتیبان گیری باتری برای روتر اینترنت است. از آنجا که اینترنت ما توسط یک شرکت متفاوت از برق ما تأمین می شود ، ما هرگز به طور همزمان هر دو قطعی نداریم.

بعلاوه ، از آنجا که اعضای تیم ما از برنامه VoIP در تلفن خود استفاده می کنند ، همیشه می توانند از داده های تلفن همراه خود برای برقراری تماس تلفنی تجاری استفاده کنند.

شما باید کارکنان خود را در سیستم جدید آموزش دهید

تغییر به سیستم تلفنی جدید به این معنی است که شما باید کارکنان خود را در مورد نحوه استفاده از آن آموزش دهید.

خوشبختانه ، اکثر سرویس های VoIP به گونه ای طراحی شده اند که تا حد ممکن ساده و بصری باشند. این بدان معناست که آموزش اعضای تیم در مورد چگونگی استفاده از سیستم های تلفن ابری آسان است ، حتی اگر کارمندان شما از راه دور کار می کنند.

بهترین سرویس تلفنی VoIP کدام است؟

 

Nextiva دارای تمام ویژگی های ضروری شما از جمله مسیریابی تماس ، تماس صوتی نامحدود داخلی ، پیام کوتاه پیام کوتاه تجاری ، پست صوتی به ایمیل / متن ، انتقال شماره ، شناسه تماس گیرنده ، ارسال تماس گیرنده ، تبریک های سفارشی ، متصدی خودکار ، نگه داشتن موسیقی ، فکس VoIP آنلاین است. ، افزونه تلفن برای اعضای تیم و موارد دیگر.

آنها از یک برنامه تلفن هوشمند برای Android / iPhone (iOS) و یک برنامه تلفن هوشمند برای رایانه شما آسان استفاده می کنند.

برای مشتریان Enterprise ، سپس حتی به شما امکان می دهد سیستم PBX (تبادل شعبه خصوصی) موجود خود را با استفاده از ترانکینگ SIP (پروتکل شروع جلسه) به یک سیستم تلفن ابری تبدیل کنید. این بدان معنی است که شما می توانید با استفاده از سیستم موجود و شبکه محلی خود به راحتی تماس ها را به بخشهای مختلف و کارمندان انتقال دهید.

Nextiva همچنین چندین ویژگی پیشرفته مفید دارد. به عنوان مثال ، می توانید سیستم تلفنی VoIP خود را با گفتگوی زنده در زمان واقعی و با سیستم CRM خود متصل کنید تا به شما در ایجاد یک سیستم ارتباطی واحد کمک کند.

به علاوه ، تیم پشتیبانی آنها بسیار مفید است و شروع کار را برای شما بسیار آسان می کند. به همین دلیل است که ما از Nextiva برای تجارت خود استفاده می کنیم.

سایر گزینه های عالی VoIP برای Nextiva عبارتند از:

  • RingCentral – یک شرکت معروف و معروف VoIP است که هزینه آن کمی بیشتر از Nextiva است. آنها تمام ویژگی های مورد نیاز شما را دارند و ابزارهای کنفرانس به اشتراک گذاری صفحه و صفحه را نیز ارائه می دهند.
  • Ooma – گزینه ای آسان برای نصب که اعداد رایگان را به علاوه تمام ویژگی هایی که انتظار دارید ارائه می دهد. 500 دقیقه به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد ، اما برای هزینه بیشتر باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.
  • Grasshopper – یکی دیگر از خدمات عالی تلفن برای کسب و کارها و مشاغل کوچک است که تمام ویژگی های اساسی را ارائه می دهد.
  • Phone.com – تلفن IP مناسب برای مشاغل با کانادا و بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا است ، زیرا این مکان ها به عنوان تماس های محلی پوشش داده می شوند.

نحوه برقراری تماس با استفاده از VoIP

برای برقراری تماس با استفاده از VoIP ، ابتدا به یک سرویس تلفنی تجاری VoIP مانند Nextiva نیاز دارید. شما همچنین به اتصال اینترنت با پهنای باند خوب نیاز دارید. این به طور معمول به معنای استفاده از اتصال اینترنت باند پهن است.

سپس ، می توانید با استفاده از VoIP با هر یک از دستگاه های زیر تماس بگیرید:

  • گوشی تلفن موجود شما. با استفاده از ATA (آداپتور تلفنی آنالوگ) می توان به سیستم VoIP متصل شد که به آن آدرس IP می دهد . اساساً ، شما فقط تلفن خود را به جای مستقیم در پریز دیواری خود ، به ATA وصل کنید.
  • یک تلفن IP ویژه. این تلفن مانند تلفن معمولی به نظر می رسد و کار می کند. این گوشی دارای دکمه هایی است که به یک پایه شارژ جای می گیرد. با این حال ، به جای اتصال تلفن RJ-11 ، تلفن IP دارای اتصال RJ-45 است. این بدان معنی است که به یک پورت اترنت در روتر شما متصل می شود ، نه به یک اتصال تلفن. بسته به فصل ، برخی از شرکت های VoIP ممکن است یک گوشی تلفن رایگان به شما بدهند.
  • کامپیوتر شما. شما به برنامه ای نیاز دارید که به شما امکان می دهد از طریق VoIP تماس برقرار کنید. این گاهی اوقات “تلفن نرم” نامیده می شود. مطمئناً شما به کارت صدا به همراه هدست یا میکروفون و بلندگو نیز نیاز خواهید داشت. شما همچنین به اتصال به اینترنت ، یا توسط اترنت یا WiFi نیاز خواهید داشت. اکثر شرکت های معروف VoIP دارای برنامه هایی برای Windows و Mac هستند.
  • تلفن همراه شما باز هم ، شما به برنامه مناسب و اتصال wifi نیاز خواهید داشت. همچنین می توانید از یک طرح داده تلفن همراه با سرعت 4G یا بالاتر استفاده کنید. بیشتر برنامه های VoIP روی همه تلفن های هوشمند مانند دستگاه های همراه Android و Apple iPhone (iOS) کار می کنند.

سوالات متداول درباره تلفن VoIP (سوالات متداول VoIP)

بسیاری از ارائه دهندگان VoIP تجاری مختلف وجود دارد و دشوار است که بدانید کدام یک برای نیازهای شما بهترین است.

طی سالهای گذشته ما به هزاران مبتدی کمک کرده ایم تا بهترین پلت فرم تلفن VoIP را انتخاب کنند. ما تقریباً هر سوال احتمالی درباره VoIP را شنیده ایم که می توانید به آن فکر کنید.

در زیر پاسخ برخی از سوالات متداول در مورد VoIP (Voice over IP) آورده شده است.

هزینه تماس های داخلی و داخلی در VoIP چقدر است؟

اکثر سرویس های VoIP شامل مکالمات داخلی نامحدود و بدون هزینه اضافی هستند. با این حال ، برخی از سرویس های ارزان قیمت VoIP براساس تعداد دقایقی که استفاده می کنید شارژ می شوند.

نرخ های بین المللی بسته به ارائه دهنده VoIP که استفاده می کنید متفاوت خواهد بود ، اما این نرخ ها تقریباً همیشه از قیمت های ثابت ثابت برای مکالمات بین المللی مقرون به صرفه تر هستند.

آیا می توانید شماره تلفن موجود خود را در VoIP نگه دارید؟

بله ، هنگام تعویض تلفن ثابت از تلفن ثابت به تلفن VoIP مشاغل ، می توانید درخواست انتقال شماره کنید که به شما امکان می دهد شماره تلفن مشاغل موجود خود را حفظ کنید.

بیشتر سرویس های VoIP خوب به شما امکان می دهند این کار را انجام دهید ، اما لطفاً قبل از ثبت نام با آنها تماس بگیرید.

اگر اتصال اینترنت قطع شود ، پشتیبان VoIP وجود دارد؟

در صورت قطع اتصال باند پهن یا قطع شدن برق ، برخی از سرویس های VoIP دارای نسخه پشتیبان هستند. به عنوان مثال ، Nextiva می تواند تماس ها را به طور خودکار به تلفن همراه هدایت کند.

آیا VoIP برای اعضای تیم مسیریابی تماس یا پسوند دارد؟

بله ، اکثر ارائه دهندگان خدمات تلفن VoIP خوب شامل مسیریابی تماس ، برنامه های افزودنی تلفن ، صف مکالمه و خدمات خودکار بدون هیچ گونه هزینه اضافی هستند.

امیدواریم این مقاله بتواند به سوالات VoIP چیست و در پشت صحنه چگونه کار می کند کمک کند. همچنین ممکن است مقایسه بهترین پلتفرم های سازنده وب سایت و بهترین خدمات بازاریابی از طریق ایمیل برای پیشرفت کار خود را دوست داشته باشید.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً برای آموزش های ویدئویی وردپرس در کانال YouTube ما مشترک شوید . همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوک پیدا کنید .

منابع:

Beginner’s Guide: What is VoIP and How Does it Work? (Explained)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دنبال چی میگردی؟

اگر چیزی پیدا نکردی به پشتیبانی پیام بده